close

Translate

Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Huurcontract opzeggen

Ga je verhuizen? Zeg dan je huurcontract op door in te loggen op Mijn SJHT en het opzegformulier in te vullen. De meest gestelde vragen over het opzeggen van de huur lees je hieronder.

Veelgestelde vragen

De opzegtermijn is één kalendermaand, welke in gaat op de 1e van de maand. Met andere woorden: wil je de huur opzeggen per 1 december, dan moet je dit doen vóór 1 november.

Je kunt de huuropzegging alleen intrekken of wijzigen als er nog geen nieuwe kandidaat geselecteerd is. Wil je jouw opzegging intrekken of wijzigen, neem dan contact met ons op via info@sjht.nl of 053 - 480 17 40.

Vertrek je eerder dan de einddatum in de bevestiging van de huuropzegging die je van ons hebt ontvangen? Geen probleem, maar vergeet niet om ruim voor je vertrek de projectbeheerder in te lichten zodat ook hij of zij voorbereid is op een eerdere oplevering.

Als je in de laatste dagen voor je vertrek pas contact opneemt met de projectbeheerder, is de kans aanwezig dat het niet meer lukt om een oplevering in te plannen. Uitbetaling van de borgsom kan alleen plaatsvinden ná oplevering van de kamer, studio of het appartement.

Let op: je mag de sleutel niet overdragen aan de nieuwe huurder zonder overleg met SJHT of de projectbeheerder.

Ja, je kunt een verhuurdersverklaring aanvragen via Mijn SJHT. Je moet ingelogd zijn om gebruik te kunnen maken van je account.

Kamers worden verhuurd op basis van coöptatie; studio's en appartementen op basis van inschrijfduur. Wat dit precies inhoudt wordt uitgelegd op Roomspot, de website waar wij ons beschikbare aanbod adverteren.

Als je de huur op hebt gezegd, ontvang je van ons een bevestiging met daarin informatie over hoe je jouw kamer, studio of appartement moet achterlaten. Tijdens de oplevering wordt de staat van de kamer, studio of het appartement uitvoerig besproken en vastgelegd. Zie hier hoe je je wooneenheid moet achterlaten. (English version)

Je kunt de sleutels inleveren bij de projectbeheerder of op ons kantoor. Buiten onze openingstijden kun je de sleutels in de brievenbus doen. Vergeet in dat geval de sleutels niet van een label of envelop met adresgegevens.te voorzien. Je mag de sleutels niet zonder met ons te overleggen overdragen aan de nieuwe huurder.

Je kunt onderling afspraken maken over zaken die je ter overname aanbiedt. Dat kunnen naast spullen ook zaken zijn die niet aan onze opleververeisten voldoen of niet in de oorspronkelijke staat zijn, zoals een laminaatvloer of donker geschilderde muur. Wij mengen ons niet in onderling gemaakte afspraken en noteren deze enkel ter informatie op het opleverformulier.

Als je de huur hebt opgezegd, worden eventueel openstaande posten verrekend. Krijg je geld terug, dan wordt het bedrag binnen twee weken na de einddatum van het huurcontract op je rekening gestort. Als je nog een bedrag moet betalen, bijvoorbeeld omdat we werkzaamheden hebben moeten uitvoeren om het gehuurde in goede staat te (laten) herstellen, dan sturen we je daarvan een factuur.

Dit kan via een afstandsverklaring. Het is de bedoeling dat je met zijn tweeën op een afgesproken tijdstip bij ons op kantoor langs komt om de verklaring persoonlijk in te vullen. Degene die gaat verhuizen (of al verhuisd is), doet afstand van alle rechten en plichten uit het huurcontract en degene die achterblijft verklaart hiermee akkoord te gaan en wordt middels ondertekening van de verklaring als enige huurder verantwoordelijk voor de rechten en plichten uit het huurcontract.

Belangrijk:

  • Neem beide een geldig legitimatiebewijs mee.
  • Degene die alleen achterblijft, moet middels documenten aantonen dat hij / zij voldoet aan onze inkomensgrenzen