close

Translate

Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Reparaties en onderhoud

Het kan voorkomen dat er iets kapot gaat in jouw kamer, studio, appartement of de gezamenlijke ruimte van het complex waar je woont. Op Mijn SJHT kun je een reparatieverzoek indienen.

Wie doet wat

We zijn samen verantwoordelijk voor het onderhoud van jouw kamer, studio of appartement. In grote lijnen komt het er op neer dat wij het onderhoud verrichten om het gehuurde in stand te houden. Je bent als huurder zelf verantwoordelijk voor het klein en dagelijks onderhoud. Dit is wettelijk bepaald en hebben wij overzichtelijk voor je vastgelegd in het onderhouds-ABC. Ook ben je als huurder verantwoordelijk voor onderhoud en reparaties van alle voorzieningen die je zelf hebt aangebracht of veranderd.

Veelgestelde vragen

Het onderhouds-ABC is alleen van toepassing op complexen waarvan wij de eigenaar zijn. Via de trefwoordenlijst kun je snel opzoeken hoe de onderhoudsverdeling is. Achter de omschrijving van de werkzaamheden staat een kruisje in een van de volgende kolommen:

  • Rekening SJHT
  • Rekening huurder
  • Servicekosten

Het kruisje geeft aan wie de reparatie moet (laten) uitvoeren en betalen. Staat het kruisje bij servicekosten, dan is dit meegenomen in het voorschot dat je maandelijks aan servicekosten in de huurprijs betaalt.


In complexen die wij beheren is de onderhoudsverdeling anders geregeld. Woon je in één van de door ons beheerde complexen en wil je weten wie verantwoordelijk is voor welk onderhoud, neem dan contact met ons op.

Wij zijn beheerder van de volgende adressen:

  • Adriaen van de Veldestraat 2
  • G.J. van Heekstraat 464 en 476
  • Haaksbergerstraat 200
  • Jekerstraat (diverse huisnummers)
  • De Klomp 40
  • Kottendijk 80
  • Maanstraat 75 en 88
  • Meteorenstraat 12 en 42
  • Oldenzaalsestraat 18
  • Rembrandtlaan 65 en 67
  • Stadsgravenstraat 22A
  • Waalstraat (diverse huisnummers)

Voor spoedeisende reparaties die niet kunnen wachten tot de eerstvolgende werkdag, bel je naar ons kantoor op 053 - 480 17 40. Je wordt dan doorverwezen naar de meldkamer van de GEAS.

Nieuwe vloer, likje verf of spullen ophangen aan de muur? Je bent in dat opzicht vrij om jouw kamer, studio of appartement naar eigen smaak aan te passen en in te richten. Over het algemeen geldt: kleine veranderingen mag je doen. Voor grote veranderingen moet je toestemming vragen.

 

Een nieuwe bewoner kan de verandering overnemen, maar doet hij of zij dat niet, dan moet dit bij verhuizing hersteld worden. Is er schade of moeten wij kosten maken door jouw verandering? Dan brengen wij die kosten bij jou in rekening. Onderhoud en overname van aanpassingen door SJHT is niet mogelijk.

 

Veranderingen komen in het algemeen niet in aanmerking voor een vergoeding. Wil je met jouw huisgenoten de gezamenlijke ruimte opknappen, dan kan het zijn dat je hiervoor een vergoeding krijgt. Neem - voordat je geld uitgeeft - contact met ons op om de mogelijkheden en voorwaarden te bespreken.

 

Wij voeren regelmatig gepland onderhoud uit waarmee we ons woningbestand in goede technische staat houden. Voorbeelden zijn het vervangen van daken, gevelherstel en buitenschilderwerk. Als er onderhoud aan jouw complex gepland staat, laten we je dat ruim van tevoren weten.

Dit kun je online op een kaart melden bij de gemeente Enschede. Bezoek hiervoor de website https://enschede.slimmelden.nl/. Daar vind je tevens informatie over hoe je de melding maakt.